از 4800000 ریال
رزرو آنلاین

شب مانی کویر در شهاب باران برساوشی

Created with Sketch. اصفهان-یزد
دارای امتیاز نیست

مدت زمان

1 روز و 1 شب

نوع تور

تور روزانه

اندازه گروه

10 نفر

زبان

___

بررسی اجمالی

یک برنامه و کلی جاذبه
😍باتخفیف ویژه متولدین مرداد😍

🚌حرکت از اصفهان:
پنج شنبه ۲۰م مرداد بعدازظهر
بازگشت به اصفهان:
جمعه ۲۱م حدود ساعت ۹صبح اصفهانیم

(زمان و مکان دقیق حرکت پس از ثبت نام متعاقبا اعلام خواهد شد.)

های لایت ها

  • 🎇جاذبه ها:
  • 🔸رصد ستارگان
  • 🔸شهاب باران در زمان بیشترین حد بارش
  • 🔸آموزش نجوم
  • 🔸برنامه های دورهمی و بانشاط
  • 🔸لذت شبمانی در سکوت آسمان زیبای کویر

اطلاعات

شامل / مستثنی است

  • 👈ترانسفر اتوبوس توریستی مجهز
  • 👈مجوز آژانس گردشگری
  • 👈راهنمای رسمی میراث فرهنگی
  • 👈بیمه مسئولیت مدنی
  • 👈ورودیه کمپ مجهز و با امنیت
  • 👈آفرود سواری حدود 2-3کیلومتر
  • 👈پذیرایی چای و سیب زمینی آتیشی
  • 👈منجم با دوربین تلسکوپی جهت آموزش نجوم و صور فلکی
  • 👈بازیهای دورهمی و کلی نشاط و هیجان
  • 🟥ممنوعیت های برنامه:
  • 🔸ریختن زباله در طبیعت
  • 🔸آوردن و مصرف هرگونه مواد مخدر و مشروبات الکلی
  • 🔸از پذیرش افرادی که با شرایط تور و نشاط، سازگار نیستند معذوریم.
  • 🔸از پذیرش افراد 😒😏😠😡😤 معذوریم.

موقعیت تور

Created with Sketch. اصفهان-یزد

سوالات متداول

بارش شهابی چیست؟
زمین طی گردش خود به دور خورشید گاهی از میان توده‌ ذرات می‌گذرد. این ذرات که به نام شهاب‌واره شناخته شده‌اند گاهی بقایای مرگ یک ستاره دنباله‌دار و گاهی بقایای سیارک‌ها هستند. شهاب‌واره‌ها در برخورد به جو زمین می‌سوزند و ما در واقع اثر سوختن آن‌ها را می‌بینیم. در موارد خیلی خیلی نادری ممکن است ذرات بزرگی از این ذرات از جو زمین عبور کند و به سطح زمین برسند که ما آن‌ها را به عنوان شهاب سنگ می‌شناسیم؛ شهاب سنگ‌ها در مورزه نگهداری می‌شوند. موزه کاخ نیاوران و گنبد مینا در پارک آب و آتش تهران نمونه‌هایی از آن‌ها را دارد. اما این مورد خیلی نادر است و در واقع قرار نیست ما در سفرهای رصدمان شاهد بارش شهاب سنگ‌ها باشیم و آنچه خواهیم دید اثر سوختن شهاب‌واره‌ها در جو زمین است که از آن به عنوان بارش شهابی یاد می‌شود.
چرا بارش شهابی خاص است؟
روزهای مختلف سال، از سطح زمین می‌توان در آسمان صاف شب و بدون آلودگی نوری شهاب‌ها را دید اما در سال چند روز این بارش شهابی به اوج خود می‌رسد؛ در ماه مرداد بارش شهابی برساوشی و در ماه آذر بارش شهابی جوزایی از معروف‌ترین آن‌هاست. در علم نجوم تعداد شهاب‌ها در ساعت با پارامتر ZHR شناخته می‌شود و بارش‌ شهابی برساوشی و جوزایی ZHR بالایی دارد.

بارش شهابی برساوشی:
بارش شهابی برساوشی در واقع حاصل سوختن ذرات باقی‌مانده ستاره دنباله‌داری به‌نام سویفت- تاتل در برخورد با جو زمین است. وقتی به مسیر این شهاب‌ها نگاه کنید متوجه خواهید شد که همه آن‌ها به منطقه مشترکی در آسمان می‌رسند که اصطلاحا به آن کانون بارش می‌گویند. به دلیل اینکه کانون این بارش، صورت فلکی برساوش است نام آن نیز به بارش شهابی برساوشی شهرت یافته است. این پدیده که از ۲۷ تیر تا سوم شهریور ادامه دارد، در نیمه‌شب ۲۱ و ۲۲ مرداد به اوج خود می‌رسد و با حضور در مناطق مناسب می‌توانید حدود ۶۰ تا ۷۰ شهاب را در هر ساعت مشاهده کنید.
در تورهای رصد بارش شهابی چه می‌بینیم؟
یکی از ویژگی‌های جذاب تورهای رصد بارش شهابی دالاهو این است که در طول روز می‎توانید از جاذبه‌های روی زمین لذت ببرید و با فرارسیدن شب میان آسمان اعجاب‌انگیز شب غرق شوید. یکی از بهترین مکان‌ها برای رصد آسمان شب، مناطق کویری است؛ که هم افق دیدتان باز است و هم از آلودگی‌های نوری دور هستید. یکی از این کویرها، کویر رضا آباد است. رضا آباد در نزدیکی پارک ملی خارتوران قرار دارد. در نزدیکی کویر رضا آباد دو روستای زیبای رضا آباد و قلعه بالا نیز وجود دارد. در طول روز می‌توانید در میان کوچه پس‌کوچه‌های دلربای این روستاها قدم بزنید، از صنایع دستی زیبای‌شان خرید کنید و با فرهنگ مردم دوست‌داشتنی‌شان آشنا شوید. شب‌هنگام در شرایطی که آسمان صاف و بدون غبار باشد بدون چشم مسلح می‌توانید علاوه بر شهاب‌های دلربا، گوشه‌ای از بازوی کهکشان راه شیری و صورت‌های فلکی جذابی را نیز در آسمان تماشا کنید.
کی به تماشای بارش شهابی برویم؟
همانطور که گفتیم در دو ماه مرداد و آذر اوج بارش شهابی برساوشی و جوزایی را داریم. در این دو ماه اگر به مناطقی سفر کنید که آسمان صاف، بدون ابر و غبار باشد و از آلودگی نوری دور باشید می‌توانید شهاب‌های زیادی را تماشا کنید. در بقیه روزهای سال نیز اگر در همچنین مناطقی باشید، در نیمه‌های شب اگر چشم به آسمان بدوزید باز هم امکانش وجود دارد که شهابی از گوشه چشم‌تان بگذرد.
برای رصد بارش شهابی چه چیزهایی با خودمان ببریم؟
اگر برای بارش شهابی برساوشی عازم مناطق کویری هستید فقط یک لایه لباس گرم برای شب کافی است. اما اگر برای تماشای بارش شهابی جوزایی عازم مناطق کویری هستید حتما چند لایه لباس گرم همراه خود داشته باشید زیرا شب‌های پاییزی کویر بسیار سرد است. در شب‌های رصد گاهی آنقدر غرق آسمان می‌شوید که احساس گرسنگی نمی‌کنید برای همین بهتر است مقداری مغز و خوراکی‌های کوچک همراه خود داشته باشید تا هر چند ساعت یکبار آن‌ها را مصرف کنید و ساعت‌های طولانی معده‌تان خالی نماند و با افت فشار مواجه شوید. در هر فصلی که به مناطق کویری سفر می‌کنید بهتر است در پیاده‌روی‌های شب هنگام کفش‌های ساق‌دار به پا کنید تا از گزش احتمالی موجودات آن حوالی در امان باشید. همراه داشتن یک زیرانداز نرم نیز باعث می‌شود راحت روی زمین دراز بکشید و تماشای هیچ شهابی را از دست ندهید. برای تماشای بهتر عمق آسمان بهتر است از هرگونه آلودگی نوری حتی نور سفید چراغ قوه نیز به دور باشید برای رفع این مشکل اگر چراغ قوه با نور قرمز ندارید می‌توانید تکه‌ای طلق قرمز را جلوی چراغ گوشی یا چراغ قوه خود بچسبانید تا نور آن قرمز بتابد. نور قرمز به دلیل طول موجش، اثر کمتری در چشمان‌تان می‌گذرد. اگر دوربین دو چشمی دارید حتما همراه خود ببرید تا بتوانید بیشتر از همیشه آسمان جادویی شب را کشف کنید و میان آن غرق شوید. برای عکاسی از آسمان شب نیاز به سه پایه خواهید داشت اگر دوربین و سه پایه دارید در این سفر آن را همراه خود ببرید؛ با داشتن کمی دانش عکاسی و آزمون و خطا می‌توانید تکه‌ای از آسمان را در کادر چشمان‌تان برای همیشه ثبت کنید.

بررسی

0/5
دارای امتیاز نیست
بر اساس ۰ بررسی
بسیار عالی
0
خیلی خوب
0
متوسط
0
خیلی ضعیف
0
بسیار بد
0
در حال نمایش 1 - 0 از ۰ در کل

نوشتن یک نظر

Created with Sketch.
از 4800000 ریال

سازماندهی شده توسط

مدیر سایت

عضویت از -0001

ممکن است دوست داشته باشید